Komosa ryżowa 250 g Powiększ

Komosa ryżowa 250 g

Pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana od 3–5 tysięcy lat. Owoce komosy ryżowej (zwane quinoa) cechują się dużą zawartością wapnia, fosforu, żelaza oraz witaminy E.

Więcej szczegółów

12,50 zł

Pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana od 3–5 tysięcy lat. Była podstawowym pokarmem w państwie Inków na obszarach górskich, gdzie zastępowała kukurydzę. Tradycyjnie władca inkaski corocznie wysiewał pierwsze nasiona. Po podboju państwa Inków przez Hiszpanów wprowadzano uprawę pszenicy i jęczmienia, przez co znaczenie komosy w regionie zmalało. Współcześnie ponownie na wyżej położonych obszarach w Ameryce Południowej jest główną rośliną uprawną, a wprowadzana jest do upraw także w Ameryce Północnej i w Europie. Owoce komosy ryżowej (zwane quinoa lub ryżem peruwiańskim) zawierają 48% skrobi, ok. 18% białek, 4–9% nienasyconych kwasów tłuszczowych. Cechują się dużą zawartością wapnia, fosforu, żelaza oraz witaminy E.

  • Quina nie zawiera glutenu, dlatego mogą ją przyjmować osoby, będące na diecie bezglutenowej
  • W skład komosy wchodzą takie witaminy i związki mineralne, jak: magnes, żelazo, fosfor, wapń, miedź, witaminy z grupy B i E
  • Komosa posiada niski indeks glikemiczny, dlatego może być spożywana przez cukrzyków
  • Spożywanie komosy powoduje uczucie sytości na długi czas, dlatego jest zalecane osobom, które zmagają się z nadwagą, lub są na diecie.

Ziarna komosy są bardzo gorzkie, dlatego, przed spożyciem, należy ja namoczyć w wodzie, lub przelać przez gęste sito. Pozwoli to na usunięcie z ziaren saponiny, która odpowiada za gorzki smak i ma właściwości rozrzedzające krew. 

Ziarna komosy można prażyć przez kilka minut na suchej patelni, stale mieszając. W ten sposób uwolni się, charakterystyczny dla komosy, orzechowy posmak. 

Aby ugotować komosę należy namoczyć ją w dwukrotnie wiekszej objętości wody i gotować ok. 20 minut. Ziarna będą gotowe, kiedy całkowicie wchłoną wodę, a białe kiełki, w formie „ogonków” staną się dobrze widoczne. 


Zastosowanie:  

  • Komosa z powodzeniem zastępuje ryż, lub kaszę.
  • Można ją dodawać do sałatek, gulaszu, mieszać z owocami i przygotowywać musli na śniadanie, lub piec z niej ciastka.
  • Komosa może być podawana na ostro, na słodko, z dodatkiem orientalnych przypraw, lub np. w połączeniu ze szpinakiem. 

Brak komentarzy od klienta w tym momencie.

Napisz swoją recenzję

Komosa ryżowa 250 g

Komosa ryżowa 250 g

Pochodzi z Ameryki Południowej, gdzie jest uprawiana od 3–5 tysięcy lat. Owoce komosy ryżowej (zwane quinoa) cechują się dużą zawartością wapnia, fosforu, żelaza oraz witaminy E.

Napisz swoją recenzję

Produkty powiązane