Ogromna rola witamin

Spożywanie witamin jest niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Niezwykle ważne jest to, aby w naszej diecie pojawiło się możliwie jak najwięcej witamin. Musimy jednak pamiętać o tym, że spożywanie ich w zbyt dużych ilościach może doprowadzić do hiperwitaminozy, która również jest szkodliwa dla zdrowia. Niedobór witamin w organizmie jest nazywany awitaminozą. Jedną z najważniejszych witamin jest witamina C, która znajduje się głównie w owocach cytrusowych, a także w świeżych warzywach oraz ziemniakach. Pomaga ona w walce z infekcjami, a także zapobiega przeziębieniom i chroni przed różnymi chorobami serca. Witamina D jest ważna szczególnie w zapobieganiu osteoporozy i krzywicy. Znajduje się ona przede wszystkim w mleku i jajkach, a także w rybach. Witamina E, która jest zawarta w olejach roślinnych i orzechach, pomaga na chronienie komórek przed szkodliwymi substancjami, oraz zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby serca. Witamina A jest nazywana witaminą młodości, ponieważ poprawia ona stan skóry, odmładza ją, regeneruje wzrok, a także chroni przed nowotworami i chorobami serca. Znajduje się ona w marchewce, serze, wątrobie i maśle. Witamina B1 znajduje się w ciemnym pieczywie i brązowym ryży. Utrzymuje ona tkankę nerwową w dobrym stanie. Natomiast witamina B2 pomaga na ból głowy i znajduje się w produktach mlecznych.

[Total: 1    Average: 5/5]

Comments

comments