Żywienie podczas ciąży

Żywienie podczas ciąży

Kobieta podczas ciąży powinna zwracać szczególną uwagę na swoją dietę, ponieważ jest ona odpowiedzialna także za dziecko, które nosi w brzuchu. Ważne jest także to, że podczas ciąży nie można palić papierosów, ponieważ może to mieć złe skutki odbijające się na zdrowiu dziecka. Nie można także pić alkoholu ani stosować innych używek. Prawidłowa dieta ma ogromny wpływ nie tylko na rozwój płodu, ale także na stan matki podczas ciąży. Podczas ciąży pojawia się większe zapotrzebowanie na składniki energetyczne. Zazwyczaj zapotrzebowanie rośnie o jakieś 300-500 kcal. Jest to mniej więcej jedna dodatkowa kanapka w ciągu dnia. Dieta kobiety w ciąży powinna być bogata w błonnik i substancje mineralne. Pozwoli to na zmniejszenie ryzyka występowania zaparć, które są powszechne podczas ciąży. Dieta powinna zostać wzbogacona także o świeże owoce i warzywa. Pieczywo jasne warto zamienić na pieczywo ciemne. Warto jest także spożywać otręby owsiane. Można je dodawać do surówki lub jogurtu. Łagodniejsze są otręby przegotowane, dlatego można ich użyć na przykład do zagęszczenia zupy. Potrawy spożywane przez kobiety w ciąży nie powinny być zbyt pikantne. Mieszanki przypraw zawierają glutaminian sodu, który jest niekorzystny dla układu krążenia, dlatego powinny one zostać zastąpione na przykład ziołami.

[Total: 1    Average: 3/5]

Comments

comments